محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی محدثه النبی
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
موتور جستجوي سايت
Google

جستجو در سايت

آيه هاى زندگى براى بيدارى
مؤلف : حسين اسكندرى

كتاب الكترونيكي بدون نياز به نصب و اختصاصي سايت

الحمد لله رب العالمين الرحمن الرحيم مالك يوم الدين ،(1) لا اله الا هو له الحمد فى الاولى و الاخره و له الحكم و اليه ترجعون (2)، و صلى الله على سيدنا محمد و آله الطيبين الطاهرين ، و افوض امرى الى الله ان الله بصير بالعباد.(3)
اهميت و گستردگى بحث معاد در قرآن
اساسى ترين موضوع در تعاليم انبيا و آموزشهاى انسان ساز وحى مبداء و معاد است ، به طورى كه در قرآن كريم بعد از توحيد، بيشترين آيات درباره معاد است ، يعنى بيش از ربع آيات و پيامهاى قرآن مستقيما درباره قيامت و حساب و كتاب و ثواب و عقاب است .
سيره حضرت حق براى طرح مسئله معاد چنان جامع و كامل و گويا است كه هر كس كمترين بهره اى از آگاهى و وجدان داشته باشد راهى جز ايمان و يقين به آن ندارد: گاه با استدلال هاى منطقى معاد را ممكن دانسته و فرموده است : ((كما بداءكم تعودون ))(4) و گاه با مقايسه آن و رستاخيز طبيعت ، كه بى هيچ مانعى در معرض ديد همگان است ، اذهان را متوجه امكان و كيفيت رستاخيز بزرگ كرده و فرموده است : الله الذى ارسل الرياح فتثير سحابا فسقناه الى بلد ميت فاءحيينا به الارض بعد موتها كذلك النشور(5)، در جايى قدرت مطلقه خداوند را به رخ كشيده و فرموده است :اولم يروا ان الله الذى خلق السموات و الارض و لم يعى بخلقهن بقادر على ان يحيى الموتى بلى انه على كل شى ء قدير(6) و در جايى ديگر زندگى جنينى انسان را به او متذكر شده و فرموده است :يا ايها الناس ان كنتم فى ريب من البعث فانا خلقناكم من تراب ...(7)، گاه با طرح داستانهايى چون چهار مرغ جناب ابراهيم (عليه السلام) و مرگ صد ساله عزير و گاو بنى اسراييل و خواب اصحاب كهف و همراهان موسى (عليه السلام) در وادى طور، نمونه ها و شواهدى براى مرگ و معاد مى آورد و گاه با خطابهاى معجزه آسا در عمق جان و روح انسان نفوذ مى كند و جسم او را نيز متاثر مى سازد و او را متوجه قيامت مى كند.

 

رمز فايل:      mohaddesehnabi.ir

 




نوع مطلب : كتابخانه الکترونیکی،آيه هاى زندگى براى بيدارى،
برچسب ها : آيه هاى زندگى براى بيدارى، آيه هاى، زندگى، براى، بيدارى، آيه هاى، زندگى، براى، بيدارى، 1. دنيا: سراى فريب 2. دنياى سراسر بازى و سرگرمى و تفاخر و تكاثر: بى ثبات و فانى 3. دنيا و مظاهر آن براى مردم آراسته شده است . 4. زندگى واقعى در سراى آخرت است 5. متاع دنيا در نزد خداوند بى ارزش است 6. گردنه صعب العبور دنيا: گذشتن از مال و ايثار براى خدا 7. دنيا: گذرگاه سرنوشت ، جحيم يا بهشت 8. ماديون : طبيعت گروهى را مى ميراند و گروهى جاى آنان را مى گيرند. 9. علت انكار قيامت : فراموشى خلقت اوليه 10. منشاء همه صفات زشت : بى ايمانى به قيامت 11. معاد در دنيا 12. آن قدر گرم است بازار مكافات عمل ديده گر بينا بود هر روز روز محشر است 13. سنت الهى : دادن مهلت به گناهكاران 14. دنيا: سراى آزمايش ؛ سنت خداوند: آزمودن انسان اركان چهار گانه آزمايش و امتحان الهى 15. به آسمان و ستاره درخشان قسم كه هر نفسى را محافظى است 16. اعمال كوچك و بزرگ انسان در نامه اى ثبت مى شود 17. آرزو بى فايده است : همه چيز به تلاش انسان بستگى دارد 18. خسر الدنيا و الاخره كيان اند؟ 19. پاداش بزرگ براى آنان كه به بيعتشان با پيامبر و پيمانشان با خدا وفادار بمانند 20. قرآن بر پيامبر نازل شد تا جهانيان را از عذاب بيم دهد 21. خوف از عذاب خدا و ايمان به قيامت : سبب سرعت در خيرات و كسب موقعيت 22. قيامت نزديك است ! غفلت چرا؟ 23. ملكوت آسمانها و زمين را بنگريد، مرگتان نزديك است ! 24. سوگند كه پيوسته تحول مى يابيد 25. حب لقاء الله : نشان بهشتيان 26. ترس از مرگ : نشان ظلم و ستم و بدكارى 27. اين كار خداست : برخى به پيرى مى رسيد و برخى قبل از آن مى ميريد 28. هر جا باشيد مرگ شما را در مى ربايد 29. مرگ سليمان : نماد حقيقت مرگ 30. هر انسانى مرگ را مى چشد و به سوى خدا باز مى گردد 31. سكرات مرگ مى آيد 32. جانش به گلوگاه مى رسد، اما ما به او نزديك تريم 33. احتضار: مواجهه با صحنه هاى هول انگيز و جانكاه 34. ماموران الهى آنان را كه در پى ناخشنودى خدا باشند، و نه رضايت او، به هنگام مرگ شكنجه مى دهند 35. فرشتگان مرگ با سلام و مهربانى روح پاكان را مى گيرند و به آنان بشارت بهشت مى دهند 36. حضور در محضر يار و ديدار ابرار 37. پايان زندگى دنيا: اول پشيمانى و آغاز برزخ 38. سخن پشيمانان به هنگام مرگ : اى كاش انفاق مى كردم ! 39. خداوند ارواح را به هنگام مرگ مى گيرد، بعضى را در خواب و بعضى را در بيدارى 40. روح از امر خداست 41. مرگ : نقصان موقتى كه شهيدان از آن مستثنايند 42. مردگان حقيقى : بى ايمانان 43. هرگز نميرد آن كه دلش زنده شد به عشق 44. هر خبرى در موعد خود محقق مى شود 45. نفخ صور: اول اعلام مرگ عمومى مخلوقات 46. همه فانى اند، جز وجه خدا 47. منتظر فرمان خروج از قبرها باشيد تا به سوى ما برگرديد 48. سوگند كه وعده جزاى اعمال واقع شدنى است 49. قيامت كى فرا مى رسد؟ 50. قيامت در كجا برپا مى شود؟ 51. پيدايش قيامت چگونه است ؟ 52. طول روز قيامت چقدر است ؟ 53. در آستانه قيامت ، عالم دگرگون مى شود 54. با يك نفخه صور قيامت بر پا مى شود و عرش خدا را هشت فرشته حمل مى كنند 55. مردگان از قبرها خارج مى شوند، چون خروج ميوه ها از خاك تيره و مرده 56. كافران : برگشت بعيد است خداوند: ما اجزايى را كه زمين از شما كم مى كند مى دانيم 57. قسم به قيامت كه معاد جسمانى است استخوانهاى شما و حتى سر انگشتانتان را جمع مى كنيم 58. نمونه اى از زنده شدن مردگان در قيامت 59. خداوند همه مردم را در قي،

امتیاز : :: نتیجه : 3 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 7
تعداد بازدید مطلب : 4363
یکشنبه 19 آبان 1392 :: 16:26


نظرسنجی
از چه طریقی با موسسه قرآنی محدثة النبی آشنا شده اید؟


آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 160
  • کل نظرات ارسالی : 35
  • تعداد کل کاربران : 16
  • بازدید امروز : 51
  • بازدید دیروز : 6,553
  • بازدید هفته : 6,859
  • بازدید این ماه : 51
  • بازدید سال : 72,495
  • بازدید کل : 1,176,123
منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما سروران هستیم
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کلیه حقوق این سایت برای موسسه قرآنی محدثه النبی مراغه محفوظ است